Use of CAQ software in engineering and production
Today's use of quality-based systems is increasingly shifting to the product development phase. Practice has shown that CAQ systems will primarily be used in the areas of product planning, product development and product construction in the future.
Industry standards and norms such as B. IATF 16949 and VDA / AIAG requirements stipulate the use of a QMS system in the product development phase for seamless documentation and analysis of all relevant quality data.
Siemens solutions help customers master the challenges of the digital age by combining product development processes with a holistic quality approach that supports faster time to market while at the same time ensuring compliance with standards and regulations.
Quality management in engineering and manufacturing
The main components of Teamcenter Quality
Quality planning
Complete traceability of all results.
FMEA
Preventively avoid costly mistakes with harmful effects.
Control and inspection planning
Control of critical features to identify defective parts.
Quality analysis
Advanced search functions, traceability, audit logs and reporting.
quality control
Complaint management and error catalog for immediate measures.
Continuous improvement
"Problem Solving" and Customer Complaint Management.
Supplier quality
Supplier evaluation and assessment with checklists and ratings.
Change-Management
Guide product and process changes through the entire PLM.
Teamcenter Quality
Closed-Loop Quality
Teamcenter Quality
The Siemens Quality offer on the Teamcenter collaboration platform offers numerous advantages for customers who close the loop between engineering, manufacturing and quality management. Teamcenter Quality synchronizes product development, quality planning and continuous improvement processes and maximizes the value of Teamcenter's change management and configuration management functions. Core quality processes can be used and collaborated with product design and 3D data via a shared change management process.
PLM
Your advantages by using Teamcenter Quality in your company:
- Verbesserte Zusammenarbeit und reduzierter Koordinationsaufwand durch abgestimmte Workflows für Qualitäts-, Fertigungs- und Entwicklungsteams
- Verbesserte Reaktionszeit, Terminmanagement und Einhaltung von Qualitätsstandards durch ein Projektmanagement, das alle Prozesse aus Qualität, Produktentwicklung und Fertigungsplanung überwacht
- Reduzierte Fehlerkosten mit geführter FMEA
- Reduziertes Restrisiko von Produkt- oder Prozessfehlern durch geplante Qualitätsprüfungen
- Systematische lang- und kurzfristige Behebung von Abweichungen
- Höhere Prozesstransparenz durch Rückverfolgbarkeit, Dashboarding, Reporting, Datenerfassung und -analyse
- Kontinuierliche Verbesserung durch Lessons Learned
- Effektive Reduzierung von Nacharbeit und Wiederholfehler sowie deren Ursachen
- Leichte Bedienbarkeit durch optimierte Benutzerinteraktion
- Besseres Verständnis durch Visualisierung von 3D-Modellen in allen gängigen Formaten
- Single Source of Truth für Produkt-, Prozess- und Qualitätsdaten und andere Informationen
- Gemeinsame Nutzung von Anforderungs- und Qualitätsmerkmalen für die Produktkonfiguration
- Hochgradig konfigurierbare, erweiterbare und zuverlässige Enterprise-Collaboration-Plattform mit moderner webbasierter Benutzeroberfläche
- Konnektivität zu Ausführungssystemen
- Low-Code-Erweiterbarkeit